BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, August 03, 2009

Kita Sudah Cukup Mulia Jika Kita Muslimah Sejati

"Jangan berputus asa menyaksikan peredaran hari,kerana ia adalah ketetapan dan ketentuan Allah"


Sebenarnya apa sahaja bentuk dan jenis musibah yg memimpa kita,maka ia berlaku dgn kehendak Allah,dan ia akan menjadi kafarah bagi dosa kita pd hari kiamat.. Perhatikanlah apa yg dikatakan (khabar gembira) dlm hadis Rasulullah s.a.w berikut ini :

"Apabila seorang perempuan taat kpd Tuhannya,mendirikan sembahyang yg lima dan memelihara maruahnya,maka ia akan masuk syurga"

Perkara2 sebegini adalah mudah bagi mereka yg dimudahkan oleh Allah. Justeru itulah saudariku,laksanakanlah amalan2 yg agung tersebut,supaya kita dpt menemui Tuhan Yang Maha Pemurah; berjalanlah sesuai dgn al-Quran dan sunnah Nabi-Nya,nescaya kita akan menjadi seorang muslimah sejati.. Dan itu adalah kemuliaan dan kebanggan yg tidak luar biasa..

Adapun org2 yg dilahirkan di negara2 kafir, tidak kira sama ada sbg seorang Nasrani, Yahudi, Komunis, ataupun agama lainnya yg menyimpang dari Islam, mereka tidak bertuah seperti kita.. Sementara kita, telah dipilih Allah utk menjadi seorg muslimah, utk menjadi salah seorang pengikut Muhammad s.a.w yg mengikut jejak langkah Aisyah r.a, Khadijah r.a, dan Fatimah r.a..

Tahniah utk kita,kerana kita mendirikan sembahyang 5 waktu, berpuasa pada bulan Ramadhan, melaksanakan ibadah haji dan memakai hijab. Tahniah! Kita rela menjadikan Allah sbg Tuhan, Isjan sbg agama dan Muhammad s.a.w sbg Rasul

Pedoman Hidup : emasmu adalah agamamu,perhiasanmu adalah budi pekertimu,dan hartamu ada sopan santunmu..
"Memadailah Allah sbg penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung"

p/s : semoga kita(para wanita) sama2 menjadi muslimah yg sejati.. Insyaallah.. Amin..

0 comments: